Bergsbestigning

0kommentarer

 Första helgen utan Maja sen jag kom till Taiwan spenderades med en Tjeckisk kille vid namn Tomas. Jag och Tomas begav oss tillbaka till Guguan (http://broms.blogg.se/2013/february/konstiga-svenskar.html). Något jag har lärt mig om tjecker efter att ha varit och campade med två stycken är att de tar med sig mycket mat för att grilla, gillar eld, inte tror att tjejer kan något om att grilla eller om eld samt inte sover i tält utan sover under "stjärnorna".
 Som ni ser är inte glöden den bästa för att grilla kyckling, men mina tips togs inte emot så bra, men efter ett tag och en äterupplivning av elden så blev det faktiskt riktigt gott!
 
 
Efter en kall natt, det var bara 5grader, vaknade vi tidigt och började bestiga Mt. Pejou. 
Det var en rätt brant bestigning men väldigt fint med de olika terrängerna som man kommer igenom! Och oroa dig inte mamma, jag gick baklänges nästan hela vägen ner så jag kände knappt av mina knän, även om det kändes lite löjligt.
 
 
 
I made it to the top!

Kommentera

Publiceras ej