Fiskmarknad

1kommentarer

 Känsliga tittare varnas
 
Jag och Juliette fick för oss att åka på fiskmarknaden som finns vid Taichungs hamn. För att komma dit tog vi en buss som tog 1,5h. Att betänka då är att detta var inom samma stad och inte ens långt ut i förorterna...
 
På fiskmarknaden var det spännande och hemskt. Jättemånga olika fiskar, skaldjur och andra vattenlevande organismer. Fiskarna var jättefina och exotiska och för mig var det jättejobbigt att se dem på detta viset. Utan att lägga för mycket värdering i det hela ska jag visa er bilder istället!
 
Lunchen som intogs bestod av de godaste Sashimis som jag någonsin ätit. För att stilla mitt dåliga samvete åt vi den billigaste varianten eftersom min tanke är att är det billigt kan inte fisen vara utrotningshotad eller liknande.
 
 
Tyvärr hade vi ingen fin utsikt när vi åt utan vi råkade hamna vid trappan där all fisk som var döende släpptes tillbaka ner i havet.
 
 
Efter fiskmarknaden försökte vi hitta havet och det var lättare sagt än gjort. Det närmaste vi kom var detta:
Lägg märke till paraplyet som skyddar mot den farliga solens strålning! När vi försökte komma längre ut på piren blev vi stoppade av några vakter som sa åt oss att det var farligt att gå längre ut men att de gärna tog kort på oss.
 

1 kommentarer

Lloyd

20 Mar 2013 09:56

Du är tuff du, som ser så mycket man inte vill se och gör så mycket som man vill göra!

Svar: Jag är inte tuff bara nyfiken!
broms.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej