Jordbävning nr.2

1kommentarer

Idag hade vi en jordbävning igen, det var tydligen en fyra denna gången och den märktes rätt rejält av alla förutom mig och Maja!
 
Vi var ute och cyklade när vi helt plötsligt hör ett konstigt ljud och folk börjar springa ut på gatan. Maja frågar mig vad som händer och jag svarar att det måste ha varit en jordbävning eftersom alla lyktstolparna svajar. Vi cyklar vidare och ringer Juliette eftersom vi vet att hon är väldigt rädd för jordbävningar.
 
En alldelles adrenalinstinn Juliette svarar att hon hade vaknat av att allt rörde sig, att kaklet i duschen hade gått sönder och att det hade bllivit en vattenläcka hos grannen. 
 
Nu är alla lektioner för dagen inställda och alla är uppe i varv och jag kände inte ensjordbävningen!
 
Här kommer lite foton på förödelsen som jag har snott från kompisars facebook:
Kartan över jordbävningen som ni ser var epicentrum rätt nära Taichung
Juliettes dusch med kakel och välta flaskor
 
Lite plattor som lossnat från byggnaderna.

Stackars bibliotekarier.
 
Huset måste ha rört sig rätt mycket för att det ska bli dessa sprickorna.
 
Här är en film från min skola: http://www.appledaily.com.tw/realtimenews/article/new/20130327/172497/
 
Så nu är jag ledig resten av dagen och det är ingen fara med oss! Imorgon kommer Charlotta hit och vi ska fira springbreak genom att hyra skotrar och på 11 dagar köra igenom Taiwan så jag vet inte hur mycket jag kommer kunna uppdatera bloggen men om 11 dagar kommer jag nog att ha jättemycket att berätta!

1 kommentarer

Linda Fransson

03 Apr 2013 14:03

Hi!
It is so fun to read your blogg. Wonderful pictures, I love travelling to! Have a great time!

Svar: Härligt att du tycker det! Har du någon resa på gång? Kram
broms.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej