Mina kurser.

0kommentarer

Nu är jag snart klar med denna veckans kurser. Jag tänkte göra en uppdatering med de kurserna som jag har gått denna veckan framförallt för att jag ska komma ihåg och för att jag ska kunna berätta för blivande utbytesstudenter på NCHU. Kanske inte så intressant för alla så käs bara om ni vill!
 
The effects of climate change and the analysis of possible adaption strategies: Undergraduate level. Verkar vara en bra kurs med en proffesor som kan väldigt bra engelska, han har doktorerat i juridik i Washington DC. Kommer handla mycket om den juridiska delen av klimatförändringsfrågan och bygger mycket på diskussion.
 
Plant biology and biodiversity: Undergraduate level.Otroligt simpel kurs. Man lär sig vad ett ekosystem är och sen får man inrikta sig på en växt och skriva en kort rapport om den. Thats it.
 
Information management: Graduate level. Handlar om MIS (Management Information System) Jag tror att kursen kommer att bli hård med mycket arbeten som ska in men den kommer nog vara väldigt lärorik, speciellt för mig som är så tekniskt okunnig:)
 
World Agricultural Commodity trade: Undergraduate level. En kurs som går ut på att lära sig Excel, (vilket nästan ingen av studenterna hade använt) Samt skriva ett grupparbete om en vara, ex. socker eller kaffe.
 
Economic Analysis for Agricultural policy: PhD level. En doktorand kurs som handlar om hur omvärldens bestämmelser och handel påverkar Taiwans jordbruk och regeringens jordbrukspolitik. En kurs på doktorandnivå där vi är två stycken utbytesstudenter och tre Taiwanesiska doktorander som inte kan engelska, vilket innebär att jag och Juliette har privatundervisning!
 
Ecological Agriculture: Graduate level. Kursen följer en bok om ekologisk odling. Vi får vars ett kapitel som vi ska hålla en föreläsning om inkluderat att hitta relevant annan fakta om ämnet och lägga upp relevanta artiklar som alla ska ha läst till föreläsningen.
 
Taiwan Culture and Religion: Undergraduate level. Vi får lära oss om de olika religionerna och sederna som finns i Taiwan. Många Taiwaneser i kursen så det kan nog bli riktigt kul!
 
Horticultural course: Går på kinesiska och all information är på kinesiska så jag vet inte riktigt vad den kommer att handla om men vi ska göra två tre-dagarsexkursioner upp i bergen och titta på växter! Vi ska även skriva en rapport vilket vi får göra på engelska! 

Kommentera

Publiceras ej