Mitt nya rum!

3kommentarer

Taichung som vi bor i är den tredje största staden i Taiwan med 2,3 miljoner invånare. Vi bor i detta huset på åttonde våningen.
 
 
Reglerna är strikta
 
Detta är min säng/skrivbord/skåp. Men bara halva för andra halvan tillhör någon annan, med så många människor på så liten yta måste de ta tillvara varje cm.
 
Detta är var mina rumskompisar Pim och Au-Au bor, De kommer båda från Thailand och pluggar till hortonom
 

Mina sängkläder inklusive madrassen som läggs direkt på träbottnen av sängen, består av en bambumatta och 3cm av något som är sämre än skumgummi. Vi får se hur länge min bortskämda svenska kropp kommer att klara av det här, jag hoppas på 5 månader!
 
Toalett och dusch som det tog två thailändskor, en svensk och en flaska Mr Muscle att få "rent".
 
Utsikten från vår balkong 
 
Låset på vår dörr, känns väldigt säkert att någon kan låsa in en med tanke på att alla dörrar har samma kod.
'
Tvättstuga och kök, den gråa innehåller varmvatten som man kan värma nudlar med, det är så mycket kök som vi har att tillgå.
 
Jag förstår precis vilka knappar jag ska trycka på för att tvätta min mörka 60 tvätt:)
 
Jag har ju denna skylten som hjälp!
 
Jag avslutar med denna bild på Maja och Juliette (fransyskan som bor i Majas rum) och vår kvällsmat igår som bestod av en vegetarian pot (jättemånga olika sorters grönsaker, svampar, tofu, nudlar och annat oidentifierbart som vi själva kokade i en buljong ungefär som fondue) och och en skaldjursnudlar beställd från denna menyn.
 
 
 

3 kommentarer

David

06 Feb 2013 09:54

Vadå Mr Muscle, no men allowed var det ju! Ajaj. Sov gott! :)

Sofia R

06 Feb 2013 10:24

Herre! Det känns dom det kommer bli mycket äta på stan för er ;) Här snöööööar det och Gasso och jag har varit ute å galopperat i snön! Ta hand om dig! kram

Svar: Japp mycket äta ute på stan, jag är väldigt otrevlig och pekar andras mat för att förklara vad jag vill ha! Oh, jag saknar lilla Gasso, du får ge honom en stor kram från mig! Härligt med snö, idag är det bara 18 grader här och jag fryser som tusan. En stor krm till dig också! Kram
broms.blogg.se

ann sidstedt

07 Feb 2013 17:51

fransyskan ser lite blek ut eller är det maja som har solat?!

Kommentera

Publiceras ej