Pappersarbete!

0kommentarer

I onsdags var det äntligen dags för att träffa alla andra utbytesstudenterna! Det visade sig att vi är en söt liten grupp på 13 personer varav sex européer och resten Thailändare. Mötet vi var på gick ut på att fylla i en massa viktiga  papper på kinesiska. Jag har numera ett kinesiskt namn och ett nytt födelseår, jag är född år 75 så alla vet det! 
Mitt kinesiska namn, betyder typ stopp honung. Passande med tanke på mitt efternamn! Ska uttalas Ka Mi La med lite roliga appostrofer här och var!
 
Så här roliga blanketter var det vi fyllde i!
 
I torsdags var det dags att låta alla papper komma i arbete så vi var först på Immigrationsverket och lämnade in en massa papper för att få ett viktigt papper med stämpel på.
Hela förmiddagen i detta roliga väntrummet på Immigrationsverket!
 
Efter immigrationsverket gick hela gänget och åt riktigt god japansk mat!
 
In the land of cuteness! Vi hann även köpa busskort, detta var mitt, men Som en av Thaitjejerna blev så ledsen över att hennes busskort var fult så jag bytte med henne. Mitt kort ser ut så här:
Tänk er detta ur ett genusperspektiv!
 
Det sista vi gjorde var att fixa stämplar för man behöver en egen stämpel så man kan stämpla alla sina viktiga dokument! 
Min alldelles egna stämpel! Föreställande mitt kinesiska namn.
 

Kommentera

Publiceras ej