Sun Moon Lake

0kommentarer

 
På fredagen hade vår underbara utbytes koordinator Novia anordnat en liten trip för oss till Sun Moon Lake 
Det var bara jag, Juliette, Maja, Fredrico och Andreas som följde med och Novia hade med sig Basilio som är från Panama men som läser på NCHU. Ett härligt litet gäng vid en sten där det står Sun Moon Lake!
Sjön är en känd sötvattenssjö uppe bland bergen, väldigt fin men där fanns väldigt mycket folk och stora hotellkomplex. Och man får inte bada i sjön och när jag frågade varför visste inte Novia men hon trodde att det var för att det var farligt, man kan ju drunkna. Folk är verkligen rädda för allt här.
 
Vi började med att besöka en marknad där ursrungsbefolkningen säljer sina varor.
Otroligt mycket folk som sagt! Där åt vi en god "hamburgare" (tro inte att det är en vanlig hamburgare när man beställer det) en wrap (typ första gången vi åt råa grönsaker!!!) och ett konstigt degknyte på en pinne (jag förstår inte varför allt ska vara degigt i detta landet). 
 
Vi besökte ett stort fint tempel!
Otroliga utsmyckningar.
Ett helt fantastiska altare.
Templet från lite avstånd.
 
Vi åkte även upp med en godol för att se utsikten från lite höjd men där har jag inga bilder från eftersom jag själv inte såg något. Fruktansvärt läskigt med sådana maskiner så jag tyckte det var säkrast att blunda hela vägen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej