Brinnande stenar och vattenfall.

0kommentarer

Dagen efter lämnade jag av de andra på busstationen men eftersom jag inte har några lektioner förräns måndag kväll kunde jag stanna en dag extra! 
 
Jag började med att ta skotern för att besöka de ställena som vi inte hade hunnit hitta dagen innan. Jag började med Chuhup Nature fire, små sprickor i marken där gas kommer upp som när man tänder eld på brinner.
 
Med lite envishet hittade jag även till Cikong Waterfalls. Det märks att jag har varit här lite längre nu och inte bara ger upp och tycker att alla kinesiska tecken ser likadana ut, för nu lyckades jag faktiskt följa den enbart kinesiska skyltningen. Det var nog inte meningen att jag skulle kunna det för vägen till vattenfallen var inte den bästa. Det var tur att jag hade en "terränggående" skoter. men det kändes bäst att lämna ifrån mig den innan jag kom fram till lervällingen och den väldigt vingliga trappan. En del av stigen gick även uppför en nästintill lodrät vägg där ett rep hjälpte mig upp!
 
Väl uppe belönades jag rikligt för mina mödor! En otrolig utsikt, härliga vattenfall och inga människor så jag passade till och med på att bada i vattenfallen två gånger!
Första och andra badstället! Hur härligt som helst att ligga och guppa i vattnet med denna utsikten!
 
Vidare på min lilla skotertur träffade jag även på några hästar och en massa kor med kalvar!
 
En perfekt dag avslutades på stranden med min nyfunna vän och en brasa som värmde mig efter en simtur under stjärnorna!
 

Kommentera

Publiceras ej