Min Buddy Iris!

0kommentarer

Jag har fått en Buddy som ska ta hand om mig medan jag är här. Buddysystemet är något som vi har på ULS (Ultuna studentkår) där alla utbytesstudenter som vill får en svensk student som tar lite extra väl hand om dem. Eftersom Iris var utis i Uppsala förra terminen tänkte hon att hon gärna kunde vara min Buddy här!
 
Så i torsdags bjöd hon mig på middag, det var vi två, fem av hennes vänner och jag tog med mig Vladimir. Vi började med att laga mat, mycket mat! 
Min fina Buddy Iris!
 
Det var lite svårt att få tag på kastruller, bunkar och tallrikar till så många personer. Kulturen här är inte att man lagar mat hemma utan man går ut och äter. Men det lyckades och mycket god mat blev det!
 
Det blev fläskgryta, kycklinggryta, nötgryta, tofugryta, kål, potatisblad (ja, här äter de blasten från potatisen och den är inte giftig) m.m. Till efterrätt blev det mjölkpudding, söta röda bönor, frukt och chokladkaka! Väldigt gott!
 
 
Nästa gång ska jag laga svensk mat!
 

Kommentera

Publiceras ej