Pingxi!

0kommentarer

På söndag morgon begav vi oss till Taipei 101 vilket är den världens nästhögsta byggnad. Så nu har jag i alla fall varit där inne men jag följde inte med upp till toppen. Jag förstår inte tjusningen av att betala en massa pengar, stå i kö i en timme och sen vara höjdrädd när man kommer upp. Då hade jag det betydligt mysigare i bokaffären där jag köpte en guidebok över Mongoliet.
 
Jag hann även sitta på ett kafé med utsikt över tornet innan de andra kom ner!
            
De tog i alla fall bilder med min kamera där uppe så att jag har lite utsiktsbilder!
 
När de väl var nere på marken bar det av till Pingxi som är den största lanternfestivalen i Taiwan! En liten by med jättemycket folk samt en massa fina lyktor som stämmningsfullt seglar mot skyn. 
 
 
En massa folk, där fanns till och med en massa västerlänningar. De första lyktorna upp mot himmlen.
Rätt vad det var kom tåget tuffandes så då fick vi flytta på oss.
 
 
Otroligt stämmningsfullt, och lite farligt med en massa människor och eld som ingen tycktes ha någon koll på.

Kommentera

Publiceras ej