Restrubbel.

0kommentarer

I veckan begav vi oss av till sportaffären och köpte tält! Jag köpte ett jättefint tremannatält som jag även kan ha med mig till Mongoliet!
 
Maja, Andreas och Fredrico åkte iväg redan på torsdagen eftersom de inte hade några lektioner på fredagen och jag och Juliette skulle möta upp med dem på fredagen efter att vi hade haft den mest värdelösa lektionen jag någonsin har haft.
En två timmars presentation av mina kursare när det enda jag kunde tänka på var hur meningslöst det var och bara drömma om stranden jag skulle till. Vill jag veta något om någon frågar jag, det ska inte ta upp värdefull lektionstid där jag kunde ha lärt mig intressanta saker.
 
När lektionen var slut begav vi oss till Pingtung som min kursare hade sagt var ett bra ställe för fortsatt transport till Baisha Bay där de andra väntade på oss. Väl framme i Pingtung gick vi till Visitor center för att få hjälp med fortsatt resa. Tjejen i receptionen kunde såklart inte engelska men efter några försök lyckades vi komma fram till vart vi skulle. Hon berättade då att vi skulle ta ett tåg som gick 16.22 till ett ställe som hon skrev med kinesiska tecken. Därifrån skulle vi ta en buss som gick 16.50, eftersom det var så kort om tid mellan tåget och bussen ville jag ha reda på mer information. Exempelvis hur lång tid tåget skulle ta. Hon sa då en timme. En timme, hur skulle vi då kunna hinna med bussen 16.50? Det tog ungefär en kvart innan hon förstod varti mitt problem låg. Hon gav då en annan tid på bussen, när jag frågade efter nummret på bussen sa hon att det inte fanns något utan att hon bara hade ett telefonnummer. Det hela slutade med att vi fick ta taxi från tågstationen för det gick inga bra bussar.
 
Jag blir så trött på att inget kan vara enkelt när vi ska ta oss någonstans. 
 
Kvällen avslutades med jättegod fisk, öl, brasa och nakenbad i vårt alldelles egna camp!
 

Kommentera

Publiceras ej